ISO Standartları
IAKS Akredite
ISO, “International Organization for Standardization” ifadesinin kısaltmasıdır ve Uluslararası Standardizasyon Örgütü’nün geliştirdiği kalite yönetim sistemi standartlarını ifade eder. 23 Şubat 1947’de kurulan bu uluslararası kuruluş, dünya genelindeki mal ve hizmet alışverişini kolaylaştırmayı, ayrıca bilimsel, teknolojik, entelektüel ve ekonomik alanlarda işbirliğini artırmayı hedeflemektedir. ISO, 135 ülkeden ulusal standart kuruluşlarının eşit katılımıyla faaliyetlerini sürdürmekte ve global ticarete yön vermektedir. Merkezi İsviçre’nin Cenevre kentinde yer almaktadır.
ISO’nun en önemli işlevlerinden biri, farklı ülkelerde veya bölgelerde benzer teknolojiler için geliştirilmiş farklı standartların, ticaret için teknik engeller oluşturmasını önlemektir. Bu nedenle, ISO 9000 kalite yönetim standartları ve diğer ürün standartları gibi uluslararası kabul görmüş standartları hazırlayarak ticaretin önündeki bu engelleri ortadan kaldırır. ISO belgeleri, dünya çapında kabul gören kalite standartlarına uygunluğu göstermekte ve organizasyonların rekabet avantajını artırmaktadır.
ISO’nun en yaygın standartlarından biri olan ISO 9001, etkin bir kalite yönetim sisteminin gereklerini belirler. Kuruluşlar, bu standardın şartlarını yerine getirdiklerinde ISO 9001 belgesine sahip olabilirler. Bu belge, ürün ve hizmetlerin uluslararası standartlarda üretildiğini ve kalite yönetim sistemlerinin etkinliğini kanıtlar. ISO belgelendirme süreçleri, kuruluşların müşteri memnuniyetini artırmasını, operasyonel verimliliği iyileştirmesini ve sürekli gelişim sağlamasını destekler.
Aşağıda ISO 9001, ISO 13485, ISO 14001, ISO 22000, ISO 27001, ISO 45001, ISO 50001, GMP, Helal ve ISO 10002 gibi önemli ISO standartları ve sertifikasyonları hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Her bir standart, belirli bir sektörde kaliteyi ve uyumluluğu sağlamak için özelleştirilmiş kriterler sunar ve işletmelerin sürdürülebilir bir şekilde yönetilmesine katkıda bulunur.